request pada tuhan

|

sebagai umat islam dan hamba pada Allah. boleh dikatakan macam2 kita hajat kan? contoh macam kuatkan iman, murah rezeki, amal soleh, kesihatan terjamin, cinta, jodoh, lulus exam, bisnes maju dan etc.. didunia. apa yg kita pinta bukan semua kita dapat dan bukan senang kita nk dapat. sbenarnya kita diuji dr segi sabar dari allah. diuji dari segi disiplin, mental dan kekuatan. dan dinyatakan jika apa yg kita pinta didunia tetapi tak juga dapat. allah akan janjikan ia dengan sesuatu yang istimewa di syurga :) alhamdulillah

berkata tentang hajat/permintaan/pemohonan yang akan diperkenankan pada tuhan ketika kita disyurga.. (moga2 kita semua akan ditempatkan di syurga.amin) segala permintaan kita akan ditunaikan. apa saja mintak suma allah bagi. hang mau pari-pari, ayam masak merah, kapal angkasa, kepak sayap terbang, kebun coklat m&m, kuda unicorn semua akan dikebaboom depan mata.

korg rasa.. apa yang akan korg hajatkan? suma fantasi confirm dah mintak. tapi aku nak tanya. dan aku nak lihat. ada ke tak. sesuatu tu mungkin 1. mungkin 2, 3, 4.. ya tahu. allah maha kuasa. dia mampu tunaikan. insyaallah.. mungkin hajat aku pelik. tapi tak pelik pon. basic things dalam kehidupan kita gak. ermm.. kita tahu. semua bentuk mesti ada form. sampai 1 tahap jadi abstrak sebab dah x dak bentuk apa nk diklasifikasikan. dah dinyatakan dan kita juga tahu kita seniri pon TAK AKAN dpt bygkan bagaimana bentuk tuhan kita. Allahuakhbar. (dah jgn pikir sgt. nnti gila)

cuma 1 yg sentiasa berlegar² dlm otak aku. ada tak w a r n a yg belom pernah aku, engkau, kita dan mereka lihat. ya WARNA. warna yg total nya l a i n. warna sekarang yg kita tengok mungkin 'eh ini biru ke hijau-hijauan sket'. tp aku nk tengok yg betol² t o t a l nya tak ada satu warna pon yang sama. contoh beza seperti merah dan hijau, putih dan hitam, biru dan kuning. kan beza kan? kan? kan? hmm.. akan aku request kan pada tuhan warna yang baru tika disyurga nanti. teringin :)


ada tak warna-warna yg belom pernah kita semua lihat?

____________________________________________________


*disyurga kelak. kita dijanjikan akan dapat satu anggota badan yang baru. dan itu akan melengkapkan manusia. aku tak dapat bayangkan apa yang akan kita dapat. sayap? kang nk tidoq susah. tanduk? pelik pulak. ntah la. klu dikurniakan pancaindera yg baru pon aku dah tak dapat nk pikir apa kegunaan dia. sbb kita dah ada mata untuk lihat, mulut untuk bercakap, telinga untuk dengar. adakah ada bentuk media yg lain belom pernah kita jumpa? uih gila². dah jangan pikir. baik kita gandakan amalan pahala :D

6 maklum balas:

ellowevee.ea said...

*nice entri!

aku mahu warna-warna i n d a h...

dah dapat masuk s a m p a i s y u r g a pown dah cukup teramat berasa syukur Alhamdulillah..

AMIN...

acituvwxyz said...

x kira la apa jenis agama. suma nk masuk syurga :)
moga kita ditmptkan dlm kalangan org yg beriman.

ermm. nanti aku belikan pensel kaler 24 batang ye. warna-warni tu kt ko. x pon aku belikan katalog tin cat :P

ellowevee.ea said...

pastu kan kaler tu semua aku conteng kat muka ko..pastu cat2 tu aku simbah kat ko...haaa baru colourful wonderful hidup aku...kan kan kan acit yang berwarna-warni..

yeay!!!

SyuhadaJohari said...

acit!! aku tak bole tgk hang punya design ny mua!
tensen!! hahaha. CANTIK WEY! :)
hmm yeah yeah. btol apa yg kau cakap uh...
aku setuju. :)

Ladynoe™ said...

disyurga kelak. kita dijanjikan akan dapat satu anggota badan yang baru. dan itu akan melengkapkan manusia.

hanya Allah yang maha tahu.
aku mintak, kalau aku diberi peluang masuk syurga,
aku nak jumpa semua kawan-kawan dan ahli keluarga aku, nak jumpa kucing aku. hidup di bawah satu bumbung, di mana kita boleh berjumpa hari-hari.

takde macam sekarang kan?
aku nak jumpa kawan-kawan pun, susah.

=)

Zen said...

Nice Entry!...
huhu...tol per yg ko cakap!...bila fikir balik! x terjangkau gan pemikiran manusia...kita dapat kat dunia nii sikit ja sebagai pinjaman...kat alam satu lagi kekal...sekali fikir cukupkah amalan nii?...aiii...